Apostille to poświadczenie, że dany dokument pochodzi z właściwego Polskiego urzędu.
Apostille potwierdza autentyczność podpisu i pieczęci urzędnika Polskiego. Dzięki temu możesz posłużyć się Polskim dokumentem urzędowym w innym kraju.
Aby móc posłużyć się dokumentem urzędowym (np z KRS – Krajowego Rejestru Sądowego, KRK – Krajowego Rejestru Karnego, USC – odpisem aktu stanu cywilnego, lub innym) pochodzącym z Polski w innych krajach, wystarczy pozyskać apostille poprzez apostilleKRS.pl
Zasady używania apostille reguluje Konwencja haska z 5 października 1961, wiążąca 130 państw, w tym Polskę. Apostille sporządzana jest według wzoru załączonego do konwencji i ma formę adnotacji dokonywanej na dokumencie lub odrębnego dokumentu do niej dołączanego.
Konwencja haska, znosi wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych w sytuacji, gdy dokument sporządzony w jednym z krajów jest używany w innym. Konieczność potwierdzenia autentyczności takiego dokumentu wiązało się z kłopotliwą procedurą dokonywaną poprzez urzędy konsularne.
Wykaz krajów które podpisały Konwencję haską z 5 października 1961, a tym samym uznają apostille przedstawia poniższa tabela.